این روزها با‌توجه به هزینه‌های بالای سوخت و انرژی، سیستم‌های کانال‌کشی با‌کیفیت می‌توانند یک صرفه‌جویی در مصرف انرژی - یا هدر رفت انرژی باشند. اگر تصمیم به اجرا و یا بازسازی یک سیستم کانال‌کشی در ساختمان خود  دارید لازم است که به 5 مورد اساسی برای اجرای صحیح کانال‌های انتقال هوا توجه کنید.

رعایت این اصول اساسی می‌تواند 20 درصد حداقل راندمان دستگاه و کیفیت هوا را افزایش بدهد و مصرف انرژی‌های شما را کاهش بدهد.

محل نصب کانال‌های انتقال هوا

کانال‌های انتقال هوا را حدالمقدور در محیط خارجی ساختمان نصب نکنید بلکه به دور از  تابش آفتاب باشد. و از عایق‌های مناسب برای کانال‌های انتقال استفاده بفرمایید.

استفاده از متریال با کیفیت و دارای تاییدیه

به‌هیچ عنوان از کانال‌های دست دوم و یا قبلا استفاده شده به دلیل وجود باکتری در درزهای کانال‌ها استفاده نکنید. و از متریال‌هایی که دارای تاییدیه هیت استفاده بفرمایید.

کاهش افت فشار هوا و یکنواختی فشار هوا

در سرتاسر سیستم کانال‌کشی از یک طراح و مشاور حرفه‌ای برای سیستم‌های کانال‌کشی خود کمک بگیرید. و در هنگام اجرا از زانوهای دارای گوشه‌های تیز خودداری نمایید. طول کانال‌کشی حداقل باشد.

اجرای کانال‌های برگشت و تعبیه دریچه برگشت هوا به سیستم

هر  اتاقی و مکانی که نیاز به تهویه دارد حتما باید دارای کانال برگشت برای سیستم‌های سرمایشی غیر تبخیری باشد. که این عمل می‌تواند با برگشت دادن هوای مکان موردنظر به سیستم مصرف انرژی را کاهش دهد و با عبور هوا از روی فیلترهای نصب شده روی دریچه‌ها، می‌تواند عمل تصفیه هوا انجام شود.

عدم نشتی هوا در سیستم کانال‌کشی

در حین بازسازی یا نصب جدید، کانال‌های هوا باید با توسط فلنج‌های تایید شده  با پیچ‌های فلزی متصل شود. سپس اتصالات باید با ماستیک و گسکت درز بندی شوند.